Ugye mindenki emlékszik még arra az időre,amikor az IKARUS 200-as családja alkotta a Volántársaságok Járműparkját?!
Az Ikarus egy legendás magyar autóbuszgyár; 2007-es bezárásáig a világ autóbusz piacának egyik meghatározó szereplője. 2010-ben újra gyártani kezdtek buszokat Ikarus néven.
1971-ben már a 100 000. termék készült el, a gyártási kapacitás évről évre nőtt, az Ikarus „kiváló vállalat" lett. 1972-ben a munkások szociális helyzet is javult: saját óvoda, kultúrház, lakások épültek a gyárban dolgozók családjai számára. 1973-ban beszüntették az addigi típusok (Ikarus 180, 556, 66) gyártását, helyette csak az Ikarus 200-as sorozatot gyártották.
-Sosem felejtem el mikor kisgyerek koromban,anyukám bejelentette ,hogy hétvégén utazunk a pesti mamához.Természetesen busszal (nagy örömömre)..Azonnal rajzolni kezdtem és mutattam hogy ilyen busszal megyünk. -Alig vártam az indulást.De nem azért hogy minél előbb lássam a mamámat,hanem azért hogy Buszozhassak! -Hajnalban ébredtünk,anyukám már előző napon becsomagolt hogy ne reggel kelljen vele foglalkozni.Mosakodás,öltözködés és már indultunk is! -Innentől kezdve én voltam a világ legboldogabb Gyermeke:)
A 90-es évek elején volt ez,akkor még emlékszem 260-as ikarusz járt a Tevel-Szekszárd Járatba.Szekszárdról-Budapestre 250-es vagy 256-os "luxus"buszok közlekedtek.Csodáltam azokat a buszokat.ha tehettük elölre űltünk és én mindig figyeltem a sofőr munkáját.
Egy Régi Pesti járatos 250-es
ikarusz 256 régi fényében
Néhány évvel később megjelent egy új Csoda Ikarus 395 néven!
Az Ikarus 395, majd 1997-től Ikarus E95 az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft. autóbusza.
-Hiánypótló fejlesztésül szolgált a városközi távolsági forgalomban részt vevő, főleg Volán járatos buszoknál. Felszereltsége és külleme azonban lehetővé tette a nemzetközi és a turistaforgalom szállítmányozási problémáinak a leküzdését is .Az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft. 1997 óta használja típusain az „E95" megjelölést a „395" helyett Főleg Rába, Volvo, és Scania alvázakra kézi váltóval, 12 méteres hosszban gyártották. Létezik hosszabb típusvariációja, automata vagy Detroit Diesel motorral hajtott változatok is, de olasz megrendelésre DAF alvázas változata is készült. Rába alvázas változata rendelhető volt Detroit Diesel motorral (a Vértes, Hajdú, Hatvani,Tisza és a Zala Volán rendelkezik ilyen busszal), MAN motorral (Volánbusz és Balaton Volán).
Az 500-ik E95-ös Scania alvázon BONYHÁD-BUDAPEST járatba.(anno) Nemrég egy új SCANIA IRIZAR váltotta
A Volán társaságok rendkívűl nagy mennyiségben rendeltek eme tipusokból.Közben gyártani kezdték az EAG több tipusát (396,397,398 E99 E94 stb.:) IK 396 Pannon Volán
Itt egy 12 méter hosszú Óriás E99
Késöbb az Ikarus gyár bezárásával,A volánok más Gyártókhoz voltak kénytelenek fordulni.Szinte nincs olyan társaság akinél ne lenne a svéd csodából:köv.képen SCANIA IRIZAR